بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالاَتِ اللهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلاَ يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللهَ وَكَفَى بِاللهِ حَسِيبًا

Rabu, Julai 09, 2008

Pendirian Saya mengenai Tuduhan Terhadap DSAI

Bagi menjawab pertanyaan beberapa pihak mengenai pendirian saya atas isu tuduhan terhadap DSAI seperti yang telah diketahui umum, maka pendirian saya adalah seperti yang terkandung dalam fatwa Dr Taha Jabir al-‘Ulwani. Pendirian inilah juga yang saya berpegang pada 1998 ketika DSAI menerima tuduhan yang sama kali yang pertama. Pendirian saya ini pernah keluar dalam kenyataan yang saya buat atas nama Presiden Persatuan ‘Ulama Malaysia pada ketika itu. Baca dan fahamilah fatwa berkenaan seperti yang dinyatakan dalam artikel HarakahDaily ini:

Fatwa Dr Taha Jabir al-'Ulwani mengenai fitnah terhadap Anwar Ibrahim

5 ulasan:

Web Sutera berkata...

Ustaz,

Saya sebenarnya sudah letih dengan isu ini! http://pasalbuku.blogspot.com

Hamba Miskin berkata...

salam,tumpang link ustaz. Kepada sesiapa yang rasa bersubahat dalam hal ini dan ingin menuntut "saham" di akhirat kelak,masuk di sini segera.. http://dzulhaqq.blogspot.com/2008/07/kejammmmsangat-kejam.html

Mohd Nadzri Kamsin berkata...

Ustaz boleh jadi moderator untuk majlis muhabalah Anwar dan Saiful.

http://nadzrikamsin.blogspot.com/

Ubaid Madani berkata...

Salam,
Bab isu liwat ni jangan kita layan sangat, ni semua tektik deme nak ngalih isu kenaikan harga minyak,barang dan altantuyya,,jadi kite jangan menari dengan paluan gendang deme...kalu nak ambil tahu juge hey itu,pegangle hukum syarak...ape akibatnye kalu tak ade 4 saksi dll..jangan tempah neraka siang2 weh...banyak kojey lain lagi nak buat.

dariana berkata...

Salam.

setuju benar dengan saranan sdr pahbedah, tak sah susah2 layan kes DSAI tu. buat sakit kepala je. Setan, Umno dan media2nya memang sengaja nak kita sakit kepala dan mengganggu istiqamah kita.
fitnah mencarut dan hingar itu bertujuan melarikan isu2 lain yg lebih besar spt pembunuhan Altantuya, harga tinggi minyak dan sakit stroke / dalaman Umno sendiri.
Doa2kan utk kesejahteraan kepimpinan dan diri kita sendiri dalam memperjuangkan yg HAQ adalah lebih baik.

mai ziarah http://www.abdulhadimuhamad.blogspot.com